3 de febrer del 2008

Harry Potter y la orden del fénix




Després d'estar pensant una bona estona he arribat a la conclusió de que el llibre que us vull presentar és el de Harry Potter y l'ordre del fènix.





Suposo que a la inmensa majoria de vosaltres no us agradarà aquest tipus de llibres ja que he sentit dir que només el llegeixen els "frikis " però jo, a més de ser-ho, l'he escollit perquè gràcies a aquesta saga de llibres "màgics" em vaig aficionar a la lectura i espero que si llegiu algun us agradi.





J.K.Rowling va nèixer l'any 1965 a Chiping Sodbury(Bristol) abans d'escriure Harry Potter va escriure llibres infantils, com ara "Rabbit".


La seva mare va morir patint escleròsis multiple durant 10 anys.





En la seva adultesa va mudar-se a Winterbourne on es va fer molt amiga del seu veí,Ian Potter, i d'aquí en va treure el nom del protagonista de les 5 pel·lícules i 6 llibres fins ara fets.
Després d'acabar el batxillerat va intentar entrar a Oxford però la van rebutjar i va anar a estudiar a la universitat de Exeter.

Anys després d'acabar la universitat va marxar a Portugal,on va publicar dos llibres per adults.
Aquests dos llibres no es van vendre gens i com a resultant Rowling va quedar en una situació econòmica lamentable ,i aleshores va començar a escriure el que seria el primer llibre d'una de les millors sagues de l'època actual.

Actualment la senyora Rowling té més diners que la reina Isabel II.
També contribueix economicament en una ONG.

A finals del 2008 s'estrenarà la sisena pel·lícula de la saga i el llibre sortirà a l'estiu.
Us passo alguns "links":
http://www.Harry Potter.com
http://www.j.k.rowling/harry potter
Si voleu veure els trailers de qualsevol "peli" podeu anar a youtube.

8 comentaris:

Anònim ha dit...

Bones!

No sóc una aficionada a Harry Potter, és més, que jo recordi em vaig llegir només el primer. Tot i així si a l'institut ens el posessin el llegiria i de bon gust, però no crec que si el veiés a l'estant em parés a llegirme'l, però bona tria Ivan :)

Vaig a fer la redacció d'anglès, ens veiem demà.

Muaaac!
.paulA·*

catrasca8 ha dit...

Bones Ivan!

Sí, està molt bé.
Jo me'ls he legit tots els de Harry Potter, es pot dir que "em vaig aficionar".
Ara no me'ls llegiria, no sé perquè, però crec que si ho fés, m'enganxaria igualment.

Vagi bé gent, fins demà.

TaTi

Titi Juher ha dit...

Bona nit a tothom,

Doncs jo no me'ls llegiré, els d'en Potter, no. Ja en tinc prou amb les pel·lis (corren totes per casa, evidentment), la disfressa, els escacs, la vareta màgica i l'obsessiu "winguardium leviosa" que els meus fills fan servir a tothora per convertir-me en xaiet, granota, cavall, serp, girafa i mosca.

Però sempre m'he preguntat una cosa: com és que aquests llibres han enganxat milers i milers de nens, nois i gent adulta? Algú em pot contestar?


Titi

Anònim ha dit...

Bones Ivan

Aquest llibre està molt bé, però a mi no m'agrada, jo me'l vaig començar a llegir i no el vaig poder acabar perquè m'aborria. Amb això no vull dir que sigui un mal libre eh.
Simplement es que a mi aquest tipus de llibres no m'agraden però es una bona tria eh encara que a mi no m'apasioni hi ha molta gent que estarà en contra meu.


Ruse

catrasca8 ha dit...

Titi,

Intentaré contestar-te.
Es van ficar de moda.
Tothom en parlava bé.
Jo vaig llegir el primer llibre bastant més tard de quan va sortir.
I em va agradar. La meva àvia me'ls va comprar tots i em van agradar.
Sé que és "lo" típic, però pelis-llibres, res a veure.
Suposo que el fet que són gent normal com nosaltres que tenen un "col·legi de màgia", i, no sé...
Si jo ara hi penso i dic: no me'ls llegiria ni de conya. A mi, la ciència ficció no m'agrada.
Però no sé, aquests llibres em van agradar. Fins i tot em ficava el despertador aviat per llegir.
Potser era l'edat, o llegir alguna cosa diferent a la que estava acostumada.
A més barreja aventures, ciència ficció, màgia, una escola, professors, un dolent, barreja el Món màgic amb el dels humans (els muggles), un esport diferent(el "Quiditch"(no sé si està ben escrit)amb escombres)... bé, ja ho sabràs si has vist les pel·lícules.
No sé si t'he respòs.
Si ni tan sols jo m'entenc, vull dir, vaig començar a llegir i em va enganxar; i, repeteixo, ara no em crida gens l'atenció.
Va, ja he pensat bastant per avui je je je.

petons

TaTi

Anònim ha dit...

Ivan!!!

No ho sé per què, però mai m'haguès imaginat que llegissis aquest tipus de llibres. Jeje, no sabria dir per què, eh! Però és així, m'ha sobtat.

Jo? Vers els d'en Harry Potter? Vaig anar a veure la pel·licula, i sí, em va agradar. I això que la cusina de la meva mare em va comprar el primer llibre. Em va ser impossible llegir, era com predir el futur! Però tampoc era una aficionada a la lectura... tot i aixì la meva mare li va dir a la seva cusina que si, que m'havia encantat! I apa! Altre llibre: impossible, encara no me'ls he llegit. Perquè? Si sé com van? Sí que és veritat, Tati, que no és el mateix... però jo, de bruixa, no m'agrada ser-ho, i ho dic per què sé què passa i que deixa de passar. jajajaja

Wenu un petò a tots! Torno a les "mates"...

Estel

Anònim ha dit...

Ivan,

La veritat és que no trobo què tenen d'especial els llibres de Harry Potter. No els trobo bons i no m'agraden. Tot i així me'ls he llegit tots. L'únic que puc dir que m'ha agradat de veritat és el tercer. I tot i així sé que em llegiré tots els que hagin de venir.

I és que ¿quina altra saga de llibres ha fet que quantitats de pares (en aquest cas anglesos) portéssin els seus fills al psicòleg per tal de preparar-los mentalment per un possible final tràgic d'aquesta història? Flipa colega...

Què és? Ni idea... Però potser seria equiparable a "Bola de drac Z" (menys en el cas de la Tania, és clar). En comptes de la infància, però, seria la nostra pre-adolescència. Des dels cinc fins als deu o onze ens passàvem el dia intentant crear el mínim kamehameha de les nostres mans. No ho vam aconseguir. I després, mig vençuts per l'horror de la crúa realitat, encara ens quedava esperança i desitjàvem tenir vareta i poder aixecar objectes.

En fi, trista vida (o no...). Per cert, les pel·lícules tampoc valen gaire res pel meu gust.

JOel

Titi Juher ha dit...

Ivan,

Ok. Però no acabes d'explicar per què t'agraden, aquests llibres. Intenta-ho.

I corregeix les errades, de passada.

Titi