21 de gener del 2008

He dit, Andreu Buenafuente







Bones familia!








Com tots els d'aquest blog ja sabeu, jo no sóc un noi que llegeixi molt, però mira alguna cosa he llegit apart dels llibres obligatoris i un dels llibres que m'ha agradat més a estat HE DIT !!


Qui no ha sentit a palar d' Andreu Buenafuente, un dels millors humoristes del nostre país, qui no ha vist un trosset dels seus programes a la televisió?


Segons la meva opinió és un artista que t'agrada o no, perquè diu les coses d'una manera que o estàs a favor o estàs encontra, no hi ha terme mig, però sempre amb un toc gegant d'humor.



Bé anem a pel que toca, el llibre


He Dit, és un llibre que s'ha publicat tant en català com en castellà, que consisteix en un recull dels monòlegs que fa ell al principi de cada programa en la seva etapa a antena 3, anteriorment tambè havia publicat altres llibres del mateix estil però aquest és un dels més recents i el que toca temes més actuals i propers a nosaltres.

El llibre en s'hi no te cap trama concreta sino és tot un recull de monòlegs de dues o tres pàgines que tant l'Andreu com els seus guionistes anaven escrivint dia a dia per fer-los sortir al seu programa de antena 3.


Sincerament ús el recomano per passar una bona estona abans de anar a dormir, us llegiu dos o tres monòlegs cada nit i anireu a dormir molt contents jejeje i també és molt recomanable per la gent que no l'hi entusiasmi llegir doncs com que són curtets i de molts temes diferents és molt fàcil de llegir.







Biografia



Andreu Buenafuente
Va debutar a la ràdio el 1982, treballant a Radio Popular de Reus (COPE) i a la cadena Ser durant 20 anys.
El 1992 va debutar a la televisió en el programa d'Alfons Arús "Al ataque" a Antena 3 TV, i més tard com a secundari en el programa de Mikimoto a TV3 on va destacar fins al punt d'obtenir un programa en solitari a TV3 que es va dir "Sense títol".
Aviat es va convertir en una estrella a la televisió catalana, i l'any següent va repetir amb Sense títol 2; el 1998 el programa de Buenafuente es va dir Sense títol i sense número; i el 1999 va assolir un gran èxit amb La Cosa Nostra. El 2001 va tenir un programa de curta durada que es deia "Em sembla recordar que t'estimo però no t'ho podria assegurar" i el 2002 va aconseguir les màximes cotes d'audiència amb Una altra cosa.
El 2004 va ser fitxat per Antena 3 TV. Des la primavera del 2005 va fer en aquesta cadena un programa nocturn que es deia Buenafuente, que va competir amb èxit amb les Crónicas Marcianas de Xavier Sardà al que sovint va superar en audiència.
L'any 2007, va incorporar-se a LaSexta, on continua fent el mateix programa que feia Antena 3. La seva productora és una de les propietaries del canal.
De la seva productora, (El Terrat), han sortit algunes sèries i programes d'èxit a TV3: "Malalts de tele" (1997), "Plats bruts" (1998), "A pèl" (2002), i "Set de nit". També ha produït sèries emeses a Tele 5.
Ha escrit alguns llibres que han estat èxits mediàtics la diada de Sant Jordi: "El terrat", "Sense llibre", "Digue'm agosarat", "Hem de parlar", "Allò que dèiem", "Cosas nuestras", "Lo Dudo Mucho", "Què T'Anava A Dir?", "No Sé Si M'Explico" i "Com va la vida". La majoria d'ells són reculls dels seus relats com a monologuista, una de les facetes que més famós l'ha fet.
Ha obtingut tres vegades el premi Ondas.



www.andreubuenafuente.com
aqui us deixo la pàg oficial d'ell desitjo que us hagi agradat i que us llegiu el llibre


17 comentaris:

Anònim ha dit...

VAYA CRACK!!!

Anònim ha dit...

Bones!

En Bertran m'ha passat el link i m'he animat a comentar.
Per part del llibre, seria el típic llibre d'estiu, que per cert el meu cosí el té, que segurament llegiria un parell de pàgines però que no m'enganxaria. El meu estil és més de seguir una història i jo mateixa imaginar-me la cara dels personatges, nose si m'explico.

Està força bé, tot i així demoment ja se quin llibre triaré, més que res, perquè és un que em vaig llegir ja fa temps i m'agrada força.

Petons ens veiem demà a la """""sortida""""

Paula!

Patry ha dit...

iep bertran!

tan sols dir-te que m'has sorprès, si noi, ho has aconseguit. mai m'hagues imaginat que un llibre d'en buenafuente seria penjat en aquest blog!

fins dema!

*Patry*

Anònim ha dit...

Osti Bertran!

A l'igual que la Patry, m'he quedat ben parat! Tothom (m'hi incloc) buscant llibres del rollo emotius i tal i vas tu i et plantes amb això. Bertran havies de ser! Mola!

El meu germà, fan indiscutible d'Andreu Buenafuente, té la majoria dels seus llibres. I aquest el té. Li acabo de preguntar si li va agradar i m'ha deixat anar un rollo que si ho arribo a saber em llegeixo totes les crítiques que hi puguin haver per internet (que n'hauria fet molta més avia i m'hauria enterat de moltes més coses i, a sobre, interessants).

Doncs això, triomfa.

Ens veiem demà krak!

JOel

Anònim ha dit...

Per cert!

Volia dir que les portades dels seus llibres m'agraden especialment.

JOel

Anònim ha dit...

Bones!
Bertran,
he de reconèxer que...ets un "PIB".
m'has tret el llibre que anaba a penjar!
Perquè jo sóc com tu, que no m'agrada llegir, però un llibre com aquest se'l llegeix tothom i el tenia pensat per penjar.
Està bastant bé, jo també el recomanaria...
a cuidar-se gent!

un petó

.pepe.

Sajet ha dit...

Mai he mirat buenafuente tot un programa sencer però els troçets aquells que mires sempre dius ieeehh aquí hi ha qualitat!

jaja bertran sempre mola ser el primer en fer una cosa i mola més si la penya no s'ho espera

Sergi ha dit...

Bones Bertri!!!

Només tu podries haver triat un llibre com aquest! No, no podries haver triat un llibre normal com els demés, havies de triar-ne un d'aquest estil! En fi, però un llibre és un llibre. Almenys n'has llegit algun(cosa inusual en tu)!!!

Bé, nano. Ens veiem demà.

Sergi Garcia

Anònim ha dit...

booooooig!!!!

Bertran, aquest llibre és collonut, me l'he llegit i mola sacoooo.

Tio, molt bona elecció, de veritat eh! Has utilitzat bons recursos per omplir més l'entrada, com la biografia, la foto etc. T'ho has currat molt oi¿?


Bueno, m'en vaig, tu rai que ets jove, tendre i estas a la flor de la vida


DEUSSS!!!!a tothom.

Kevin Abellan ha dit...

Iep gent!

sisi Bertran quin crack estàs fet!
jaja.

Jo també m'he llegit el llibre aquest. Està poru bé. Si no fos perquè s'ha de triar un llibre que vulguis llegir, i no un que ja hagis llegit, el triaria.

Apa, adeu a tothom!

eric bosch ha dit...

Ueoh!

Xavalin,té molt bona pinta,aquest llibre que proposes.

Personalment no he llegit cap llibre de l´Andreu però m´han parlat molt bé d´ells,i pot ser fins i tot me´n llegiré algún desprès de l´empenteta que m´has donat amb aquesta entrada.

Eric Bosch

Anònim ha dit...

Bertran té vist bé! akest llibre és increible! estem davan del personatge amb més humor dels ultims anys.. i com no, no ens podia passar per alt. Numés puc definir la teva idea amb un sol nom: ÈXIT!!!

Anònim ha dit...

Hola gent!!
Una pregunta algu s'ha llegit el llibre "Marmara" de Maria de la Pau Janer?
Esque me'l vull llegir i m'ha agradaria sentir critiques de gent coneguda!!

Apa fins un altre!!

AxA*

Titi Juher ha dit...

Axa,

La meva opinió sobre la MariadelaPau me la reservo per quan ens trobem un dia de festa i ja no sigui la teva profe.

El cas és que al principi em vaig començar a llegir tot el que treia. Vaig començar amb "Màrmara", justament, i la veritat és que era jove i tendra i tonta i em va agradar molt. És el seu millor llibre. Darrere de "Màrmara" en van venir uns quants més, tots iguals, i me'n vaig afartar.

Però estic convençuda que "Màrmara" és una lectura adequada per a la vostra edat. En el fons es tracta de llegir (el que sigui) i que poc a poc aneu aprenent per poder discernir què és bona literatura i què caca.

En definitiva: "Màrmara" t'agradaria. I a la penya també, sobretot a les noies.


Tots,

Podríeu deixar d'escriure com "anònims"? Feu el favor de firmar, que no sé qui sou, alguns!

Anònim ha dit...

Moltes gracies Cristina,
doncs aquesta nit mateix començare amb Marmara!

Un peto!!
Per cert qui vagi a esquia que s'ho pasi genial!!

AxA*

Anònim ha dit...

putu HOT!

Anònim ha dit...

Hola Bertran!

Ja sabem que no ets un noi de llegir gaire... jeje. Tampoc m'hagués imaginat trobar el llibre de buenafuente. Estic d'acord amb la paula al dir que no és el meu estil, però mai se sap.

Un petò i fins demà!

Almudena*