12 de febrer del 2008

El pasillo de la muerte,Stephen King



"EL PASILLO DE LA MUERTE".Llibre escrit per Stephen King l´any 1996 i que va ser publicat en 6 entregues que han estat recopilades en un sol llibre.Al principi,no savia quin llibre podia escollir perquè tenia dubtes entre 2,i al final vaig triar un 3!Jejeje.

Aquest llibre em va arribar a les mans gràcies al meu pare,que el tenia en la seva biblioteca particular.Jo li vaig demanar que em recomanès un un bon llibre per llegir i em va dir que aquest em podria agradar,i així va ser.

És un llibre que,en principi,sembla molt pesat i complicat de llegir perquè la lletra és molt petita,però jo em vaig enganxar des del primer moment i quan no estava llegint tenia unes ganes inmenses d´agafar i llegir-me´l.

Bé doncs,desprès d´aquesta petita introducció us parlaré del llibre en si.

Tracta de l´història d´una penitenciaria a Could Mountain(Estats Units) l´any 1932,en el passadís de la mort; explicada per el cap dels carcellers que,64 anys més tard,en una residència geriàtrica, escriu les seves memòries en les quals relata els fets succeïts l´any 1932 al passadís de la mort de Cold Mountain.

El llibre es divideix en sis capitols,en els quals l´esmentat carceller ens explica l´història dels presoners que hi van anar passant:les seves experiències,sentiments,la relació que establia amb alguns dels presoners i el motiu per el qual estaven condemnats a la cadira.

Es descriu de tal manera que tens la sensació d´estar-ho vivint en primera persona,com si tu fóssis el carceller,com si fóssis tu el que sent llàstima,estupor,ràbia envers els condemnats i d´altres sentiments també amb els altres carcellers.

La novel.la descriu amb tot luxe de detalls com funciona el passadís de la mort(aplicable a qualsevol penitenciaria),l´últim passeig,i fins hi tot com s´executa un condemnat a la cadira.

El més impactant,però,és una de les execucions en la qual falla una cosa:l´esponja molla que es col.loca al cap afaitat del presoner.Descriu amb tot luxe de detalls els passos a seguir en una execució i el que pot passar en cas que es cometi el més mínim error.La descripció que fa de l´escena és tan detallada i tan impactant que et deixa amb una sensació de sorpresa i trauma al cos que fa que aquest llibre no et deixi indiferent.

És per l´originalitat de l´autor i per el luxe de detalls que fa que jo em tregui el barret amb aquest llibre i que el recomani a tots aquells que el vulguin llegir.A més,s´hi afegeix un toc de ficció i una gran dosi de sentiments expressats per el carceller que fa que m´hagi decantat per aquest llibre i no per cap altre que hagi llegit en anys. Sense oblidar-me del que he après sobre el funcionament del sistema de justícia als Estats Units i altres països que apliquen aquesta pena capital.

Aquí deixo un link on hi trobareu(els que vulguin) la biografia de l´autor així com diversos enllaços sobre d´altres títols escrits per ell.

http://www.booksfactory.com/writers/king_es.htm

Bueno gent,espero que us hagi agradat la meva presentació i que,si decidiu de llegir aquesta meravellosa novel.la,disfruteu tan com ho he fet jo.

Que vingui bé!Eric Bosch

7 comentaris:

eric bosch ha dit...

Wenu nois,sento la meva impuntualitat aper escriure l´entrada,però espero que us agradi.

Cris,el títol és en castellà i no sé si s´ha traduït al català.Espero que no m´ho tinguis en compte com al Pep.

Apa dew.

catrasca8 ha dit...

Bones Eric!
Doncs dir-te que el llibre sembla interessant i l'autor em sona molt, no sé si el meu pare en tindrà algun d'ell a la seva biblioteca...
Vinga, vagi bé!!

Tati

Anònim ha dit...

Eis Eric!

Un autor que n'he sentit molt a parlar, fins i tot en "los Simpsons" y "Padre de família", jajaj.

No n'he llegit res, però s'haurà de fer. Aviam què...!

joEL

JORDI RIU ha dit...

Bones,

Feia molt que no passava pel blog...
Algú em sabria dir quins són els llibres que tenim per triar en la redacció que s'ha d'entregar dimecres?

Hi ha llibres molt interessants, no n'havia sentit a parlar...

Titi recuperat aviat...nosaltres també et trobem i et trobarem a faltar...

Vagi bé!
JordiRiu

Anònim ha dit...

ieps!

com en jordi, passo poc, però ja tinc casi la redaccio del meus books acabada!!

spero que les coses vagin millor cris!!

ArGi

Eva Martinez ha dit...

Hola, Eric!

Té pinta de ser interessant, però molt dur! I l'autor també em sona moltissim, XD!!

Jordi, em sembla que els llibres d'aquesta tria són: Harry Potter y la orden del fénix; DIARI D'ANNA FRANK; Toquio Blues. Norwegian Wood; Escolta la meva veu, Susanna Tamaro i El pasillo de la muerte,Stephen King .

Cristina, com està el teu fill? I tu? Et trobem a faltar... recupera't!!

Ens veiem!!


Eva Martínez

Titi Juher ha dit...

Èric,

Ooooohhhhhhh! Però no et puc passar, com no ho he fet amb ningú, que hagis comentat un llibre en castellà. A vegades perdeu el nord: on som, nois? A l'assignatura de llengua catalana. I doncs? La feina era buscar un títol en català (i entre col·legues us vaig comentar que podíeu fer la trampeta de triar un llibre que us haguéssiu llegit en castellà però que estigués publicat en català).

La feina de buscar si el llibre existeix en català, però, Èric, era teva i no meva. I no: no l'han publicat en català.

O sigui: que no t'ho puc passar. Mec, mec, meeeeec. Un altre dia, t'espaviles.

Titi