5 de febrer del 2008

DIARI D'ANNA FRANK




Bones people!
Bé, degut a que el senyor Bertran va penjar el llibre “HE DIT” abans que jo, em decideixo a proposar-vos un llibre ple d’anècdotes sobre la vida de Ana Frank.



El llibre d' Ana Frank, és un llibre que jo, personalment sempre havia tingut ganes de llegir-lo, ja que em deien que era curiós saber com una persona pot explicar el que succeeix en una guerra com aquella.
Ara que me l'he llegit, he conegut millor, com vivien els jueus en aquell moment, i sobretot els sentiments que tenia Ana quan estava tancada a la casa amb la seva família.
També he après a valorar més algunes coses, al pensar que aquell any, van morir molts jueus, ja que pel simple fet de pertànyer a una religió diferent i tenir unes altres creences, a la majoria els van aïllar de la societat en els camps de concentració on hi havia manca d'higiene i d'aliments, i als que no va ser perquè van estar com l' Ana i els del llibre que es van amagar en cases, on tampoc estaven en bones condicions ja que no podien ni tirar la cadena del wàter per no fer soroll.

En conclusió, aquest és un llibre que s'haurien de llegir aquelles persones que creguin que les persones que pensen diferent a elles haurien d'estar aïllades com van fer el 1944, ja que no poden obligar a tothom a ser com ells.
Jo no sóc un noi que llegeixi molt, però de vegades, saber una miqueta coses del passat ens pot ajudar a canviar i a ser millors persones.
Us deixo alguns “links” per si us interessa saber una miqueta més d’aquest llibre:
www.eldiariodeanafrank.es/
www.edu365.cat/eso/muds/catala/lectures/annafrank_noia/index.htm
www.exordio.com/1939-1945/codex/verdad-ficcion/ana-frank.html

11 comentaris:

Titi Juher ha dit...

Pep,

Primer: què tal si canvies Ana (castellà) per Anna (català) o Anne (el seu nom real)? Noi, que es nota molt que tens el llibre en versió castellana!! I no podries trobar la portada de l'edició en català? No fotis, Pep, que som a català.

I parlant de català... Per què no revises el text?

De tota manera... El "Diari d'Anna Frank" hauria de ser de lectura obligatòria per a tot el món mundial. Per tant: bona recomanació. Però no acabes d'explicar què és, el llibre, què hi explica i per què et va agradar.

Vinga, que heu de fer l'esforç per fer bones entrades!! Heu de convèncer, caram...

Titi

Titi Juher ha dit...

Judit,

I la teva entrada??????????????


Titi, empipada

Titi Juher ha dit...

Eps,

El que val realment la pena és la web oficial d'Anne Frank. Brutal.

http://www.annefrank.org/content.asp?pid=1&lid=4

Feu-hi una ullada.

Titi Juher ha dit...

I pel que fa a la meva experiència personal amb aquest llibre...

Me'l dec haver llegit tres o quatre vegades: de preadolescent, d'adolescent, de postadolescent i d'adulta (sóc adulta, ara, no?) i sempre m'ha deixat petrificada.

No us el perdeu.

Anònim ha dit...

Pep la Cristina t’està ajudant a que ens convencis a tots eh!!
Aquest llibre fa molt de temps que me’l volia llegir, avera si faig un esforç...!!


Apa adéu gent!

AxA*

Anònim ha dit...

Pep,

Doncs sí, me l'haig de llegir.

JOel

Sergi ha dit...

Bones Pepe,

Aquest llibre ja me l'he llegit i és brutal. L'Anna Frank explica els seus sentiments de tal manera que et fa viure el que ella sent en aquells moments. Sembla com si tu també estiguèssis allà dintre amb ells, patint tots aquells horrors. És increible. Bona recomenació!

Sergi G.

eric bosch ha dit...

Home,sembla interessant,però crec que tindries que haver explicat una micona més,perquè jo casi no me enterat de l´argument i no es que em vinguin moltes ganes de llegir-lo.

Tot hi així,pot ser me´l llegiré,ja que sembla interessant,pel que has dit.

Que vingui bé!

Eric

Cristina Comaposada ha dit...

Aquest llibre m'encanta...em va fer molta impressió de com van arribar a viure aquella gent.
Vaig anar a veure casa seva,i si has llegit el llibre t'acaba de rematar la impressió que et causa veient com la casa era massa estreta i fosca per a les dues famílies i vivint allà sense sortir durant un any i mig o dos(ara no m'en recordo) ,fa moltíssima pena...

ingaa gent que vagi b!arwssss!

Coma

Eva Martinez ha dit...

Hola, Pep!

Aquest llibre el trobo força interessant. Recordo que a primària ens van fer llegir un tros que apareixia al llibre de text com a activitat i em va agradar, però no em veia amb cor de llegir-me'l tot, perquè és dur. Però ara si que m'hi veig, és un llibre que em llegiria.

Bé, doncs, Pep, ho pensaré ;-)

Ens veiem, gent!



Eva Martínez

Titi Juher ha dit...

Pep,

Ja t'hi vaig deixar un comentari però ara hi torno.

No has arreglat res del que et vaig dir. Per tant:

1. Em sembla un comentari fred: per què et va agradar? Quan i per quina raó te'l vas llegir? Què en vas treure?

2. I la revisió ortogràfica-gramatical-de puntuació-etc. que mereixeria?

3. I el tema de buscar la versió en català del llibre i posar-hi el títol en català? Recorda que aquesta és l'assignatura de llengua catalana.

4. Què creus que podria enganxar els teus companys, d'aquest diari?

Pep: fluix. Perquè fas les coses patim-patam, sense ganes i sense creure-te-les.

Titi