10 de març del 2008

El Violí d'Auschwitz

Biografia de l’autora:


Maria Àngels Anglada ( Vic 1930 – Figueres 1999 ).Va néixer a Vic. Filla d’un advocat, la gran de quatre germans, viu en un ambient apassionat per la música.
De jove, es va traslladar a Barcelona per estudiar a la Universitat, allà es va llicenciar en Fil
ologia Clàssica. L’any 1961 es va traslladar a l’Alt Empordà, a Figueres on va viure fins que va morir a l’any 1999. A Figueres, va ser traductora de llatí i grec al català, també va treballar amb diferents gèneres de l’escriptura com la poesia, la narrativa, la crítica literària i l’assaig literari.

Obres més destacades:

- Memòries d’un pagès del segle XVIII ( 1978 ).

- Salvador Espriu en els seus millors escrits ( 1974 ).

- Les Closes ( 1979 ).

- Sàndalies d’escuma ( 1985 ).

- Columnes d’hores ( 1990 ).

- El Violí d’Auschwitz ( 1994 ).

Argument:


El llibre El violí d’Auschwitz de Maria Àngels Anglada, ens explica la vida d’un violinista
jueu al camp de concentració nazi d’Auschwitz, i ens parla de les seves condicions de vida, fins que un dia en un dels concerts que celebraven els caps dels diferents camps, i en el que Daniel, el violinista, va assistir, un dels violins sonava malament, i quan els caps ja el volien m
atar, ell va dir que el problema no era el violinista, sinó que era le violí que estaba trencat per la part posterior del violí. I com a càstig, el van fer montar un violí amb un so perfecte.

Tema:


En aquest llibre, el que vol fer reflectir, és com havien de viure les persones que no eres cristianes o de pell clara. Sense la necessitat de imatges, es pot veure com les condicions de vida eres pèssimes i infrahumanes. En definitiva, el tema ens vol mostrar les condicion de vida en un camp de concentració nazi.

Opinió personal:


Aquest llibre, m’ha agradat molt perquè el tema de què tracta és un cas real, perquè és fàcil de llegie ja que té un vocabulari senzill amb alguna excepció però força comprensible. També és un llibre que enganxa molt.
La raó pel qual exposo El Violí d’Auschwitz, és perquè el llibre et fa raonar, et poses en la situació del protagonista, que és una situació de molta duresa.
La puntuació que jo donaria al llibre és de NOTABLE!!!.


Si decidiu llegir El Violí d’Auschwitz, us agradarà, us ho aseguro!!!



ADRIÀ...>>

13 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola,

Feia dies que no em passava, l'internet em fa el tonto.

Bé, cal destacar el retorn de la Cristina i per fi sabem alguna nota.

Adrià, el llibre està bé i me'l podria haver llegit fa uns anys però vaig triar-ne un altre.

Bona entrada.
Ens veiem demà!


__almudna*

Anònim ha dit...

Bona nit,

El llibre està bé, a nosaltes ens el van fer llegir l'any passat.
No tinc gaire temps estic fent deures.

Un petoneeet:)
Pau.

Anònim ha dit...

Bones!

Bon llibre el que has triat, Adri. És cert que sol ser una obra obligatoria als instituts, però normalment (o això tinc entès) es recomana a 3r o 4t d'ESO, jo crec que és una bona novel·la per llegir amb qualsevol edat.

Fins demà!


Kris S.

adria ha dit...

yeeep!!!

Obligatori, a mí no me'l han fet llegir mai obligatori, per això le exposat aqui xDDD

Bueno genttt!!!

Arreveuree!!

Anònim ha dit...

Eis gent,

Doncs jo crec que aquest és un llibre per llegir-se, per primer cop, als dotze o tretze anys, com a molt. D'aquesta manera t'impacta moltíssim més i te'n queda una sensació flipant que, segurament, llegint-lo amb més edat no t'agafa amb tanta... mmm... innocència? No ho sé. Crec que és un llibre per traumatitzar-te i, això sí, trencar-te la pre-adolescència. "Mola".

En tinc un record genial, d'aquest llibre. Hi ha una part que m'encanta especialment. Quan la vaig llegir em vaig quedar glaçat.

Mortal. Bona, la tria, Adrià!

Joel

Patry ha dit...

Bones!

D'acord amb "lo" que ha dit en Joel, jo també me l'he llegit.
I em va agradar bastant!
Bona tria, doncs.

Fins demà!

Patry

Eva Martinez ha dit...

Hola!!

Jo també me l'he llegit, i em va impactar força. Em va agradar bastant, i crec que és un bon llibre.

Fins demà!

Anònim ha dit...

Bones!

Nosaltres a E.S.O podiem escollir entre uns quants llibres per llegir, i aquest era un. Jo no el vaig agafar pero per ''lo'' que comentaven els meus companys sembla que està prou bé!

Un peto i fins demà!


Miriam

bertran ha dit...

Jo le llegit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


un dels pocs que m'he llegit.




un peto a tots



bertrannnnnnnnnnnnn

Anònim ha dit...

Ostres, quin copiar i pegar més descarat no? jajaxD!
El llibre no me l'he acabat de llegir mai. No per mi, però és interessant.

Eric Santos

ARi* ha dit...

Em van proposar aquest llibre al cole però en vai triar un altre, tot i això, estava molt dubtosa.
Ha de ser molt dur.

mua

Ari*

eric bosch ha dit...

jo el vaig llegir i em va agradar molt.
al final,em vaig emocionar i hasta em va caure una llagrimeta.

Molt bona tria.

Anònim ha dit...

Bones,

Estic d'acord amb en Joel, crec que és un bon llibre per llegir a la pre-adolescència (tot i que també crec que es pot llegir amb qualsevol edad). Jo me'l vaig llegir mmm.. l'any passat? I crec que m'hagués agradat llegir-lo abans.

Mateu-me si dic que hi ha llibres més impactants per llegir sobre aquest tema, però crec que per saber la cruel realitat d'aquella época hi ha altres llibres que et traumatitzen més (Pel que jo sé, clar, tampoc vull anar de listilla).

Vinga, fins dilluns!


Anna