12 de maig del 2008

Seda, Alessandro Baricco

35

“Hervé Joncour no havia vist mai aquella noia ni, realment, la va veure mai, aquella nit. A la cambra sense llums sentí la bellesa del seu cos, i va conèixer les seves mans i la seva boca. La va estimar durant hores, amb gestos que no havia fet mai, deixant-se ensenyar una lentitud que no coneixia. Dins la fosca, era un no res estimar-la i no estimar-la a ella.
Poc abans de l’alba, la noia s’aixecà, es posà el quimono blanc i se’n va anar.”


Aquest és un fragment del llibre, concretament el capítol 35, que em va cridar molt l'atenció perquè després de llegir l'últim paràgraf, em vaig adonar que necessitava una rellegida.


L’obra
Aquesta història, d’allò més senzilla, és del teixit al que li dóna títol. Et cobreix amb una delicadesa indefugible. T’acarona l’atenció subtilment, mentre vas llegint, sense possibilitat d’interrupció (no vols fer malbé la peça, fragmentar-la, esgarrar-la), i mirant de treure-li a la nit una hora més, et submergeixes dins dels tres elements més significatius de la història, que són l'amor, la passió i l'erotisme.

Per veure una sinopsi de la història i, transcrit, un dels fragments més eròtics del llibre:
http://apostillasnotas.blogspot.com/2007/08/seda-alessandro-baricco.html



L’autor

Al juny de 1998 li van fer una entrevista a l’autor, Alessandro Baricco, i m’agradaria destacar alguna frase de les seves respostes:

«Seda és un desafiament: he narrat els gestos, no els pensaments»

«Un dia, un amic meu em va explicar que un avantpassat seu tenia una professió estranya. Un cop l’any, travessava el món, mesos més tard arribava al Japó, comprava ous de cucs de seda i, després, tornava a Itàlia i els venia. La resta de l’any descansava. Estàvem esquiant quan em va explicar aquesta història. Em vaig aturar, em vaig treure els esquís i vaig començar a pensar i a donar-hi voltes, i no vaig deixar de fer-ho fins que no en vaig escriure l’última pàgina»

Per veure la biografia de l’autor:

Aquest any, Baricco va ser l’encarregat de llegir el pregó inaugural de la Diada de Sant Jordi a Barcelona. Més informació:
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V01NoticiesLlistatNoticiesCtl/0,2138,1653_1800_1_462803121,00.html?accio=detall&home=


Seda, la pel·lícula

El 19 de març del 2008 s’ha estrenat la pel·lícula, de la qual us n’adjunto el trailer:




Per veure més informació de la pel·lícula:
http://www.assaiggeneral.com/modules.php?name=EspaiCritic&type=3&pa=showpage&pid=135






3 comentaris:

catrasca8 ha dit...

Ei Eva!

Al final no ho has fet d'aquell llibre que ens vas dir a classe, jeje.

Bé, sembla interessant el que has triat. Ja veurem.

Fins demà!

TaTi

Marc Soler ha dit...

Hola Eva!
Avera si animem això eh!

Sembla prou interessant el llibre que has triat, qui sap, potser me l'acabo llegint, ja que he descobert que el tinc a casa!

Vinga Eva, ens veiem dilluns!

Titi Juher ha dit...

Eva,

L'entrada es de bon llegir. És dinàmica, fresca, atractiva. La tria també és prou interessant... Havia sentit parlar tant de Baricco! I mira: mai havia tingut l'oportunitat d'aturar-m'hi gaire.

Coses. Com és que no ens expliques la teva experiència personal amb el llibre? Com és que aquest i no un altre? Qui te'l va recomanar? D'on el vas treure? Quan el vas llegir? Què en destacaries?

Pensa que el que més ajuda a convèncer sempre són les experiències que van de tu a tu. Sempre.

Un petó. Fins demà.

Titi