26 de maig del 2008

El perfum Patrik Süskind

A la França del segle XVII, va viure un home que va ser un dels personatges més notables i amb més talent de la seva època, es deia Jean-Baptiste Grenouille. I si el seu nom no es recorda, potser es per què tota la seva ambició es limitava a un terreny que no deixa rastre en la història...
El fugaç regne de les olors...



Així comença la novel·la del Perfum, una excelent creació de Patrik Süskind.

Jean-Baptiste Grenouille neix al voltant de la misèria. Ja des de ben petit es dóna compte de poseïr un olfacte ben refinat, probablament el millor de París. Fins que Greunouille entra com a aprenent del mestre perfumista Baldini, a qui aviat superarà.
Però el seu talent es converteix en una obsessió, la macabra idea de preservar las fragàncies humanes, assessinen aquelles joves en el que el seu olor li crida l'atenció.


Sobre l'autor:



Patrick Süskind va néixer el 1949 a la localitat bavaresa d'Ambach, a Alemanya. Amb El Perfum, la seva primera novel·la, va obtenir un èxit internacional inmediat. Ha publicat també, entre d'altres, el monòleg El contrabaix (Columna, 1987) i les novel·les La Història del senyor Sommer (Columna, 1991) i El colom (Columna, 2005). El perfum s'ha dut al cinema de la mà de Tom Tykwer en una gran producció europea estrenada el 2006.


15 comentaris:

ARi* ha dit...

BneS!!!
entrada d'ara mateix no??

He vist la pel.lícula i em va agradar pero la veritat em sol fer mandra, molta mandra llegir un llibre després de veure-la al cine...
Tot i així reconec que deu ser una gran obra, no descarto que agun dia la llegeixi.

Ari*

Marc Soler ha dit...

Ei hola Cris!
He vist la peli del perfum i em va agradar força, i pel que m'han dit el llibre està molt millor, però la pega es que ja sé com s'acava. Bueno...
Vinga, ens veiem!

Marc

eric bosch ha dit...

eeeii!!!!

molt bo el llibre,no le llegit,pro ne sentit a parla mol bé.

que vingui be!!!

Anònim ha dit...

Holaaa!!!


Llibre interessant la veritat.

Bueno, encara que ja no estigui amb vosaltres, me'n recordo igual o més encara i espero que estigui anant tot molt bé, que estudieu moltíssim que s'apropa final de curs i no és gaire maco tornar a fer el mateix any com m'ha passat a mi. Us desitjo que vagi tot genial, de veritat ;)


pd. Després de queixar-me que no m'agradava llegir, estic comensant amb un llibre molt interessant i que animo a que el llegiu tots:

ONCE MINUTOS, Paulo Coelho


Està força be i reflecteix com és la realitat avui en dia. Molta reflexió :)




Res més, MOLTA SORT! ;)

Judith Padilla*

catrasca8 ha dit...

Bones!
Aquest llibre el vaig començar fa casi un any (al juliol crec que el vaig començar). Però per una sèrie de circumstàncies, no el vaig acabar.
A veure aquest estiu què puc fer.

Judith Padilla!
El llibre que recomanes, me'l va deixar la Cris Soler, y me'l vaig llegir. Està prou bé.

Petons a tots, i a estudiar català!

Tati

Titi Juher ha dit...

Cris,

Una entrada poc suggerent per a un llibre ABSOLUTAMENT GENIAL. La tria molt ben feta, sí, però... Te l'has llegit, realment, aquest llibre? No ens dónes cap pista per indicar-nos-ho. On és la teva experiència personal i la teva percepció? On són els arguments que ens haurien de convèncer?

Titi

Anònim ha dit...

Coma!

Primer de tot, sento comentar-te tan tard quan vaig promer-te que et comentaria de seguida. Però és que m'ha estat impossible.

Sobre el llibre, no me l'he llegit. Em vas deixar la peli, i la veritat és que no sé que fer: si mirar-me-la o llegir el llibre. :S Tot i així... no sé si serà de l'estil que m'agrada... però serà qüestió de veure-ho, no?

Vinga doncs, un petó!


...steL×

Qui sóc jo? ha dit...

Un bloc vertaderament original!
Enhorabona!

Patry ha dit...

Holaa!

Arriba l'estiu i... on és la gent?
On ets Cristina!
Esperava una nova entrada des de la tranquilitat que, dins la teva usual vida agitada, has pogut aconseguir a l'acabar el curs.
La meva tranquilitat, per ara, és treballar,fer el TDR i anar a l'autoescola (sí! m'estic treient la teorica!^^). Findes asolellats sense gaire platja, sí picina, i agafant forces i ànims pel curs que ve, sobretot ànims...
Has vist les notes de medicina d'aquest any? Són esgarrifaaaants!
En fi, com a mínim s'intentarà...

I res més, tan sols passava per curiositat, de fet solo passar per aquí normalment i així recordo bells temps d'un primer de bat. que ha passat volant, tan depressa com ens passarà el segon i així successivament...

Molt bon estiu!
Un petó

Patry

ARi* ha dit...

Titi!!
Esperava alguna entrada nova...
De totes maneres com va l'estiu??
La Patry si que viu bé! piscina, autoescola i platgeta!!
Buff... jo vaig tot el dia estressada (però ja m'agrada ehh xDD) a l'imperial i passant calor...
Bueno res més...
Petons

Ari

Una més ha dit...

Eis,

Prometo entrada ben aviat!!!!!!

Tranquil·litat, Patry? Socors!!! No sé pas com m'ho faig. El dia 30 de juny dos paletes van entrar a casa i no en van sortir fins el 31 de juliol!!! Algú té cap idea de què representa, això????? A part de viure amb dos nens i sense lavabo ni dutxa (aaaahhh!!), també vol dir fregar tot el pis cada dia, netejar-ho tot, carregar trastus amunt i avall, fer endreça i... contracturar-se, esclar.

Un dia vaig intentar aixecar-me del llit i... no vaig poder. El fisioterapeuta (que em va agafar d'urgència) em va dir que estava fatal i que ja podia fer el favor de parar quieta una temporada. Sí, sí...

En fi. Ara ja no tinc paletes ni contractures. Però demà passat marxem sis dies de vacances!!! Ja us ho explicaré.

I sí: prometo entrada. Sou per aquí, la resta??????????

Titi, que us enyora

ARi* ha dit...

Titi!!!

D'aquí a poc entrada!!!! xD
Ens explicaras les vacances per fer-nos enveja!!! Ja va bé això!!
xD
Que t'ho passis molt bé

Ari

Marc Soler ha dit...

Hola a tots!
On és la gent? Que tothom és de vacances?
Pues jo encara no! hihi, fins a principis de setembre... Però bé, porto un estiu bastant tranquil, tot s'ha de dir.

Properament, una entrada nova, per fi!
Tot l'estiu passant de tant en tant per aqui per deixar comentari en alguna entrada nova però no n'he trobat cap, però gracies als cometaris de l'Ari i la Patri m'he animat a comentar, hi!

Bé, ja tornaré a comentar un altre dia, i avera si algú altre s'anima a comentar, que esteu tots desapareguts!!!!

Adeu!

Marc

Marc Soler ha dit...

Per cert!!
me'n vaig oblidar, que t'ho passis bé Titi!!

Marc

Jesús M. Tibau ha dit...

val la pena llegir un llibre, encara que s'hagi vist la pel.lícula. sempre es descobriran aspectes nous i d'altres es veuran totalment nous i diferents