23 d’abril del 2008

Molly Moon i l'increïble llibre d'hipnotisme, Georgia Byng


Doncs bé, em toca a mi renovar el bloc. Hem feia molta mandra que em toqués, tot s’ha de dir, ja que no llegeixo gens. I quan dic gens, no exagero, i és que només m’he llegit un llibre sencer si deixem de banda els obligatoris per l’institut. Per tant, el llibre que us presento és aquest.


Aquest és el primer de la saga de tres que ha escrit l’autora sobre les aventures de la Molly, la protagonista d’aquest llibre que viu en un orfenat desastrós. La seva vida no és gaire divertida, però un dia troba un llibre d'hipnotisme a la biblioteca del poble. Amb aquest llibre aprendrà ràpidament a hipnotitzar i aconseguirà tot el que es proposi.


La Molly recorda a Harry Potter, i segurament aviat en faran una pel·lícula.


En diverses entrevistes, Byng ha comentat que la idea del llibre se li va ocórrer en veure el gos de la seva mare seguir, hipnotitzat, el moviment de la galeta que ella tenia a la mà. Diu que llavors es va plantejar què passaria si un nen tingués la capacitat d’hipnotitzar animals i persones.

A partir d’aquell moment, va començar a gestar la idea d’escriure aquesta obra amb la intenció, no tan sols de distreure els nens i les nenes, sinó també de fer-los arribar diversos missatges, com és ara el rentat de cervell de la publicitat o bé l’obsessió de la gent amb els famosos.

Ha provat d’alertar-los sobre aquests i altres temes que els afecten de manera especial.


D’altra banda, Georgia tenia interès a destacar la indefensió de molts nens que viuen en institucions similars a la que viu la protagonista del llibre.

Molly és una nena que se sent indefensa, mancada de suport i afecte, i que recorda l'experiència de Georgia Byng en un internat durant tres anys, on confessa que s’ho va passar molt malament.


El llibre Molly Moon i l’increïble llibre d’hipnotisme ha estat molt criticat per hipnoterapeutes i psicoterapeutes d’Anglaterra i d’altres països, perquè creuen que els nens poden aprendre amb aquest llibre els secrets de la hipnosi i fer-ne un ús que pot portar conseqüències perilloses.

L’escriptora considera que aquests temors són ridículs i que els nens són prou intel·ligents com per saber distingir la realitat de la ficció.


Tot i què nosaltres ja tenim 16, 17 o fins i tot 18anys; també ens pot agradar un llibre d’aventures i màgia. I perquè no?


Salut a tothom! Demà St. Jordi =)


Jordi Riu

5 comentaris:

ARi* ha dit...

Jordi!!

vaig cumençar akest llibre quan va sortir a 5e d primaria! xD
pero no el vaig acabar...
a la meitat ja saps com acaba!

muà

Ari*

eric bosch ha dit...

iei,jo aquest llibre el tinc,i val a dor que és molt bo i em vaig diverti molt llegint-me´l.

La presentació que has fet ha estat molt bé,m´has deixat impressionat,xd.

catrasca8 ha dit...

Hanns!

Jo me'ls he llegit tots tres, recomanats per en Joel jejeje.
I em van agrada molt.
Doncs res, molt bona entrada.
Vagi bé!

Tati

Marc Soler ha dit...

Hola Jordi!
Et comentaré perquè la Juher ha dit que no comentem, jeje, que no que és broma!
Un llibre de la famosa Molly Moon, està bé!
Vinga, ens veiem!

Titi Juher ha dit...

Jordi,

Ben bé per sortir del pas, eh?? Ostres, tiu, quin nivell...

Mira:

1. El llibre no és adequat per a vosaltres. Ja us ha passat l'edat, no trobes?

2. Si no t'agrada llegir... ho sento. A mi no m'agrada corregir i bé em toca. Hi ha llibres de tota mena: podies triar la biografia d'un famós, un tractat d'astronomia o un llibre de sexe. ÉS igual. Però un llibre per a vosaltres, que ja esteu trepitjant l'edat adulta.

3. Tampoc no calia que copiessis literalment certs fragments de l'entrada (està xupat, ja ho saps, trobar els vostres "copiarypegar").

4. Podries haver posat la portada en català, com a mínim, no?

5. A sobre, tens errades lingüístiques poc pròpies d'algú com tu, que aspira al notable, com a mínim.

Estic empipada. Se'm nota? Bona nit i tapa't.


Titi