14 d’abril del 2008

La nit de l'oracle, Paul Auster

Bona nit gent,

Aquí teniu el llibre que avui us presentaré i les seves dades:




AUSTER, Paul, La nit de l'oracle.
Barcelona: Butxaca 62.










Doncs es tracta d'un llibre ni llarg ni curt (251 pàgines) que no és difícil de llegir, almenys per mi, i considereu-me un no-lector (els que em coneixen ja ho saben), perquè pocs llibres m'he llegit (la majoria obligatoris) i aquest llibre me l'he llegit només per el simple fet d'haver de penjar-lo en el bloc, sincerament, és més, fa una estona he acabat de llegir-me'l.


No us diré la típica frase: "Ha sigut llegir la primera pàgina i no parar fins acabar" Perquè la veritat és que NO. He començat desmotivat "Pff, vaia pal ara haver-me de llegir aquest llibre!" Fins a la meitat, que li he anat pillant el "gustillu": "Aviam què diu a la següent pàgina..." i anava seguint ja que m'anava agradant. I això que és un llibre simple que tracta sobre la vida d'un home, Sidney Orr, que és escriptor, està casat, un dia cau d'unes escales del metro i l'ingressen a l'hospital ja que està molt greu, més aviat a les portes de la mort. Però Sid (abreujatura de Sidney, el protagonista) sorpren els metges recuperant-se. Es compra una llibreta blava la qual el fascina i comença a escriure-hi (fet extrany). Va passant el temps mentres van succeïnt fets que no us explicaré, perquè per això, "copiar y pegar" de l'argument del llibre que hi ha darrera o a pàgines d'internet, que crec que si us crida l'atenció ja us hi interessareu vosaltres. I sobretot els fets del final són força bons, almenys a mi m'han agradat.


La nit de l'oracle ha sigut una lectura simple i força ràpida per vosaltres (no per mi ja que jo sóc molt lent llegint). No és d'aquelles lectures que et quedaran per tota la vida, una lectura destacant entre moltes, allò que dius: "Pfuaaa, quina béstia de llibre!", NO! Lectura (repito) simple, ràpida, per matar temps lliure i pim pam.


Quan vaig anar a la llibreria (concretament a Abacus) per comprar algún llibre, no el vaig triar per res d'especial, sinó perquè era econòmic i curt, així de clar. I mira que jo poensava que la lectura traduïda no valia per res, però no eh? Feu-me cas si en teniu algun dubte, o almenys els de Paul Auster, concretament aquest, sí que val la pena.
Em vaig passar un temps sense tocar-lo, fins que vaig veure que arribava l'avui i em tocaria bloc. I a correcuita me l'he llegit.


Voleu informació sobre l'autor? Eh que no? Perquè sé que si us poso aquí un paràgraf de 15 línies, descaradament copiat i enganxat no us el llegireu (com jo faig a totes les entrades), per tant, no ho faré.



Pau, amor i salut.

Fins demà.


Eric Santos



7 comentaris:

Marc Soler ha dit...

Ei Eric!
ostres tu, el primer a comentar, que bé! És que això està molt mort eh!
Averia si tornem entre tots al gran èxit del principi!
El llibre crec que pot estar bé, i ja n'havia sentit a parlar prou bé, no se, potser algun dia que no tingui gaire feina me'l llegiré!
Apa, fins de demà!

Claudia ha dit...

Eric!

M'agrada la teva entrada.
Penso que ho has fet prou bé! El llibre pinta interessant.
T'agraeixo que t'hagis estalviat
la biografia de l'autor.(:

Un petonet i fins demà!

Claudia.

catrasca8 ha dit...

Ei Erik!

És el segon comentari que et faig ja que fa una horeta te-n'he fet un però se m'ha esborrat al ficar vista previa i m'he emprenyat. Intentaré recordar què deia...

Jajaja, com et revoluciones Erik!!!
La teva entrada no m'ha sorprès. Ja m'imaginava que seria així. Es nota que és teva. Espero que m'entenguis xD!
No, a més, ja en vam parlar; em vas explicar què en pensaves del llibre, i com faries l'entrada i tal, i, per tant, l'entrada ja la sabia jajaja!
Del llibre què dir, el vaig començar a casa teva i no estava malament, suposo que cada cop va essent més interessant.
Ja me'l deixaràs xD!
Un petó Erik, fins demà!

TaTi

Eric Santos ha dit...

Tania,

El llibre te'l deixo quan vulguis, ja ho saps, on visc per si me'l vols venir a buscar, telèfons de contacte, i molta informació meva, així que quan vulguis, xD!

JORDI RIU ha dit...

bones!

feia molt que no entrava pel bloc...i vaig molt perdut de la quantitat de llibres proposats, hauré de fer una actualització..

Pel que fa al llibre de l'eric, no conec el llibre, però pel que he sentit de l'autor, ha de ser bó. A més aquest autor, fins i tot, l'ha anomenat en David Juher...jajaja

Apa, ja aniré passant més sovint...bon cap de setmana a tothom.

JordiRiu

ARi* ha dit...

Doncs te comento, ja que m'ho vas dir.
La veritat, entrada molt interesant, fàcil, entretinguda i curta. GENIAL.
Merci*
Ari*

Titi Juher ha dit...

Eps, Èric,

Suposo que m'has volgut pilotejar, no?, triant Paul Auster?? Ja sabeu com m'agrada i com us l'aconsello sempre. És un escriptor nord-americà de molt d'èxit, al seu país i a tot arreu. Aquí s'han traduït tots els seus llibres (la majoria, moooooolt millors que "La nit de l'oracle") i funcionen molt bé.

La tria, doncs, bé. El que no està tan bé és que hagis donat aquest caràcter tan "passota", tan "se-me'n-fot" a l'entrada. Com vols convèncer ningú amb una actitud així? Has oblidat que l'objectiu de l'escrit era convèncer, incitar, motivar...? Vols dir que ningú triaria el teu llibre, després de llegir el teu comentari?

A part d'això, la poca importància que has donat a l'exercici també es nota amb el fet que l'has escrit sense mirar-t'hi ben gens. És ple de problemes gramaticals, de frases que no lliguen i d'errors de picatge. Ostres, Èric, ostres...

Titi