9 d’agost del 2008

Un estiu de pel·lícula (de riure) i... de llibres

Tinc una vida còmica. Tragicòmica, diria jo. Les desgràcies i les batalles se succeeixen una rere l'altra sense que pugui aturar aquesta endimoniada tendència.



Tenia intenció de renovar el bloc tot sovint, per tenir-vos a prop aquest estiu i perquè, què carai, us ho vaig ben prometre. Però... a finals de juny unes quantes rajoles del lavabo de casa van caure a sobre d'un dels meus fills. Al cap d'uns dies van començar a cedir més rajoles i altres elements. Vam haver d'avisar un paleta d'urgència, vam trencar totes les guardioles de casa i... a finals de juny (el primer dia que no anava a treballar) vam començar les obres.

I així fins al 31 de juliol. Socors!!! No us explico tot el que suposa viure a casa amb dos nens petits mentre els paletes no paren de fer merder i merder i merder (i fressa, esclar). No us explico què significa haver de netejar-ho tot (TOT) un cop han acabat. I no us explico què li va passar al meu cos fràgil i torracollons (perdoneu): un dia vaig haver de córrer al fisioterapeuta perquè no em podia moure del llit.

Res: desgràcies personals que no interessen ningú però que em veig obligada a explicar-vos perquè entengueu la meva absència. Però ja ho diuen: "Mala hierba nunca muere". I he tornat.

He tornat perquè vull que m'expliqueu com us van les vostres, de vacances. I he tornat per explicar-vos què he llegit, aquest meset de juliol (malgrat tot).


No sé si va ser el primer, però segurament el que més em va atrapar: Fun home, d'Alison Bechdel.
















Vaig llegir aquest article d'opinió a El Punt (http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2930648), signat per una periodista de qui em refio moltíssim, i no vaig poder-m'hi resistir. Vaig anar volant a la llibreria.


Genial. És més: brutal. Es tracta d'un còmic en format llibre (com Maus, d'Art Spiegelman, el còmic sobre l'holocaust de què ja us he parlat moltes vegades) que intenta i aconsegueix fer-te entrar en la biografia dels protagonistes de la història: l'autora, Alison Bechdel, i el seu pare, un home peculiar, professor de literatura, homosexual, llunàtic i maltractador.

No us n'explico res més. Si voleu una lectura fresca, ràpida i culpidora aquí la teniu.

Abans d'aquest llibre, però, i pensant en la meva feina de "senyu" i cap de departament, vaig pensar que, com cada any, havia de fer l'esforç d'entrar una mica en això que s'anomena (es malanomena) literatura juvenil. Crec que haig d'estar una mica al lloro del que ofereixen les editorials per a la gent més jove. Vaig agafar un parell de llibres del departament i me'ls vaig endur cap a casa.



A veure si les portades us diuen alguna cosa:


















El primer, el de la noia, és Història d'amor a Sarajevo, de Jaume Benavente, editat per Columna. El títol és prou significatiu, però bastant simplificador. Més que d'una simple història d'amor, aquest llibre ens parla d'una noia valenta que ha hagut de fer-se gran abans d'hora per culpa d'una guerra estúpida que ha convertit la seva ciutat en un infern. Abans de llegir el llibre us recomano que us poseu una mica al dia sobre la guerra bosniana i el setge de Sarajevo: http://ca.wikipedia.org/wiki/Guerra_de_B%C3%B2snia
El segon, Una ampolla al mar de Gaza, de Valerie Zenatti, serà lectura obligatòria pels vostres companys de 4t d'ESO. És un llibre construït de manera molt atractiva: a partir dels e-mails que s'envien els dos protagonistes de la novel·la i dels seus respectius diaris personals. El tema: el conflicte Israel-Palestina. El missatge de fons: ningú i tothom té raó. Crec que us pot anar bé per entendre moltes coses. Moltes. I per si hi ha algú (espero que no) que no sàpiga de què va, aquest etern conflicte... http://www.edualter.org/material/palestina/jamal.html
I potser que plegui. La renovació m'està quedant massa llarga. Ja tornaré, ja, que encara no us he acabat d'explicar tot el que he llegit (i tot el que estic llegint).
Ara us toca a vosaltres:
1. Com us va l'estiu? A què dediqueu les hores amb sense col·le?
2. Què llegiu? Alguna lectura que vulgueu recomanar?
Vinga, va, animeu-vos!!!

12 comentaris:

catrasca8 ha dit...

Bones Titi, i gent!

Com va l'estiu? Espero que bé a tots. Bé, Titi, tu has començat amb mal peu... Però veig que ja estàs millor.

Respecte als llibres que has recomanat, semblen interessants. A veure si em passo per la biblioteca, que no l'he visitat en tot l'estiu.

I he llegit els següents llibres:
- L'ombra del vent.
- El noi del pijama de ratlles.
- Delfines (de Alberto Vázquez Figueroa).
- El Exorcista (de William Peter Blatty). Aquest l'estic llegint.

I abans de començar m'agradaria llegir-ne un parell més.

Vagi bé a tothom!

Tati

Patry ha dit...

Ei hola!

Per fi un petit moviment en el nostre estimat blog!

Què dir-te Cristina? Doncs que el meu estiu ha estat o és considerablement bo, molt bo.
No em puc queixar de res ni de ningú. Tot s'ha fet a la meva vida, al meu tempo i compàs, tal i com havia imaginat. Potser ha estat això el que ha fet que el meu estiu estigui passant ràpid i molt lleuger pel meu davant. Em nego a pensar que en menys d'un mes l'estrés tornarà a trucar la porta de la meva habitació i aquest curs més que mai. S'acaba la bona vida d'estudiant. Els anys d'instut aviat es quedaran enrrere i una etapa nova ocuparà les nostres vides, la meva rutina. En fi, és el que toca, suposo.

I continuant parlant del meu estiu, estic força aillada de tot i tothom. Viure a Llançà fa que no vegis ni parlis amb ningú de Figueres ni de rodalies. Aïllada també perquè no tinc internet i haig d'espavilar-me per fer el TDR i preparar-me la teòrica del cotxe (siiii el tres de setembre vaig a examen!) anant a la biblio de Figueres o a casa de la meva cosina... Res interessant.

Sobre els llibres que he llegit aquest estiu: cero patatero. Bé decomptant tot el que m'he enpassat i m'estic empassant sobre la diabetis, de moment només estic llegint el noi de pijama de ratlles, així que no crec que arribi a aconseguir una gran bibliografia.

Bé, crec que ja paro. He escrit massa. Suposo que és perquè ja ho trobava a faltar, això de comentar al blog.

Espero que acabis de passar un bon estiu!
Cuidat Cristinaa!

un petò,

Patry

Titi Juher ha dit...

Tati!!!!

Acabo de parlar amb tu per e-mail!! Bé, veig que ja has trobat la renovació i que ens expliques el que us demano: els llibres que has llegit.

Molt bé, Tati, quatre llibres. Però sí que esperava més de tu... Que no veus que si tu en llegeixes només quatre vol dir que la resta només n'ha llegit un o dos (i la majoria, eh Patry?, "cero patatero")? Buf! Que no ha servit de res, aquest bloc??? Però si teniu un piló de títols interessants per triar!

Patry,

Com és que dius que has passat un estiu fantàstic i aquest estiu NO INCLOU LLIBRES????? Però si aquesta és una grandíssima contradicció!! Com és un bon estiu sense lectures?

Tot plegat, noies, és broma. M'agrada molt que estigueu passant un estiu tan bo. Aprofiteu-vos ara que ja sabeu que el segon de batxillerat és un curs complicadot, pesat i molt estressant.

Ens trobem al bloc. D'aquí a ben poc, prometo nova entrada, amb més llibres i més recomanacions.

Petonets a tothom.

Titi

eric bosch ha dit...

Ola Cris,quan de temps!

Esperu que ja estiguis millor i que les obres ja hagin quedat en la memòria.

Pel que a mi respecta,l´estiu se m´està fent etern a l´aigua brava,amb tanta calor.I entre el curru i el TDR no tinc molt temps per llegir,però ja ne llegit tres:
-Susurros(Dean R.Koontz)
-El fugitivo(Stephen King)
-La larga marcha(Stephen King)

M´hauràs de perdonar perquè són en castellà,xd,però es que són boníssims i tot i que m´agradaria llegir en català,no trobu temps;prò wenu,me queden pendens tres llibres en katala q me bui llegir.

Apa doncs,esperu sincerament que comenci el nou curs,fins llavors,que vingui bé!

catrasca8 ha dit...

Sincerament, Titi, jo també esperava llegir més.

Ara començaré a llegir K.L.Reich :)

Vagi bé!

Tati

Titi Juher ha dit...

Tati,

Si hi ha res que no entenguis, de K.L. Reich, o que vulguis comentar, no dubtis d'escriure'm un e-mail. El tinc moooooooolt per mà.

No és una lectura fàcil. Ja ho veuràs. Però és... fantàstica. El millor que m'ha passat en molts anys.

Titi

eric bosch ha dit...

ei cris!

Jo me l´akabu de comprar,el K.L.Reich,feia temps que ho tenia en ment i fa dos dies mel vaig na a comprar.

Quan akbi de llegir-me el que estic llegint el començare.Nkara me´n recordu de quan el vas presentar a classe i vas dir:"tenim l´obligació moral de saber el que va passar";això em va colpir molt i per això me l´he comprat.

Que vingui bé!!

Titi Juher ha dit...

Èric,

Bona lectura. I et dic el mateix que a la Tati: si hi ha res que vulguis preguntar o comentar de K.L. Reich, tu mateix. A disposar.

Titi

Anònim ha dit...

eeeeeeeee!!!
Bones a tothom!

Veig que no ha sigut possible la renovació constant d'aquest bloc per motius tecnològics, però com les lletres no aguanten parets... jeje

Vaig començar a llegir(si si, a llegir) "Una dona difícil" de John Irving, però el treball no em va permetre continuar-lo, perquè principalment el llegia al treball!

Veig que no comenta molta gent, estaran de vacances, suposo, o treballant, com diu l'Eric Santos aqui al meu costat present!

Espero que us hagin anat molt bé les vacances. Jo no em puc queixar.

Ens veiem pel cole que ja torna la rutina de cada dia!!!

UnA AbRaÇaDa I PeToNs!!!


ArGi_sPeRpEnTiK

Titi Juher ha dit...

Argi,

Quan dius "el treball" deus voler dia "la feina", no? De bon rotllo, eh?

Què, què fem? Has continuat el llibre de l'Irving? Com és possible que una feina d'estiu t'aclapari de tal manera que no puguis continuar un llibre? No ho entenc.

Tati i Èric,

Què tal K.L. Reich?

Titi

Judit Pujadas ha dit...

Bones titi,

Ara veig que aquest estiu as fet una entradeta.
Aquest estiu al igual que la Patry he estat aïllada del que pasava a figueres, als voltants, i per internet(cosa que a llança no en tinc).

L'estiu? Doncs com m'esperava, treballant, sortin, anant a la platja, baixar algun cop a fgrs(pocs, tot s'ha de dir...)i sobretot pasant-m'ho MOLT bé!

Que se'n fara d'aquest blog ara que aquests any no tots et tenim a classe? No s'abandonara no?

Ens veiem a classe!
...pujadas

Anònim ha dit...

Bones, classe
Sóc la Paula que estic a ifnormatica al cendrassos i dic va anem a cometar jojojo
Res que m'han posat exercicis de blogs i he posat "meusllibres" a favoritos, no fallem.
Apa un petonet!

Paula Palacios